22 octombrie 2024
Iată câteva informații despre campania propusă de noi:
Social media prezintă adesea, în mod nerealist, doar aspectele pozitive a cum este să trăiești cu o boală cronică. Prin campania #IAmMyAdvocate ne-am dorit să dăm voce și spațiu tinerilor pentru a putea vorbi, onest și nefiltrat, despre cum este într-adevăr viața lor cu boala, despre greutățile întâmpinate, despre suișuri și coborâșuri, despre realitatea și normalitatea lor. Obiectivul campaniei a fost acela de a da voce acestor tineri și de a prezenta în social media realitatea acestora, pentru a atrage atenția asupra unei vieți cu o boală cronică, despre necesitatea empatiei și acceptării.
În campania de social media #IAmMyAdvocate am postat pe rețelele Facebook și Instagram poveștile video a 10 tineri bolnavi cronic. Ne-am propus să ajungem la un public cât mai larg, pentru a face povestea acestor tineri cât mai cunoscută. Luând în considerare acest aspect, am optat pentru ca videourile să fie publicate și pe canalele de social media ale tinerilor, care este unul diferit și mai amplu decât publicul pe care îl regăsim pe paginile Yuppi Camp.
În aceste mărturii video tinerii și-au împărtășit povestea legată de boală, dar au vorbit și despre drepturile, nevoile și problemele lor într-un mod onest și nefiltrat, îndepărtându-se de tendința reprezentării idilice din social media. Poveștile tinerilor au prezentat într-un mod realist și emoționant lupta lor zilnică nu numai cu boala ci și cu (pre)judecățile oamenilor.
Tinerii au vârste cuprinse între 16 și 34 de ani, cu boli precum cancer, diabet, lupus eritematos sistemic, boala Crohn, epilepsie sau sindrom de activare mastocitară, participanți, au fost foști beneficiari ai taberelor Yuppi Camp, voluntari ai taberelor sau participanți care ne-au cunoscut prin intermediul diferitelor evenimente organizate în proiectul mai amplu cu același nume.